Suoraan sisältöön

Tiedotteet

Koronatilanteen muuttumisesta johtuen, muistutamme turvaohjeistuksista:

• Asioi terveenä ja vain välttämättömissä asioissa
– älä tule paikan päälle, mikäli sinulla on flunssan oireita tai olet koronaviruksen altistusketjussa
• Mikäli mahdollista noudata asioidessasi alueellista maskisuositusta
• Muista turvaväli muihin asiakkaisiin ja henkilökuntaan
• Huolehdi hyvästä käsihygieniasta
– käsidesiä on tarjolla kaikilla sisääntulo-ovilla, asiakastiskillä ja asiakaspäätteillä
• Riskiryhmiin kuuluvat:
– suosittelemme yhteydenottoa ensin puhelimitse, jotta voidaan sopia turvallisin tapa asioida
• Vain 1 asiakaspääte käytössä toistaiseksi
– kuntalaisille, joilla ei ole muuten mahdollisuutta hoitaa välttämätöntä verkkoasiointia.

Pidetään huolta toisistamme.

Asiointipisteessä Valtiovarainministeriön järjestämä asiakaskysely 1.9.-31.12.2020

Kyselyyn voi vastata Asiointipisteen aulassa anonyymisti: sähköisesti aulan vastauslaitteella tai paperilomakkeella.

Kyselyyn on kutsuttu 21 asiakasvirraltaan suurinta Asiointipistettä ja asiakaskysely tehdään yhteistyössä valtion viranomaisten (Kela, Vero, Te-hallinto, Poliisi, Digi- ja väestötietovirasto ym.) kanssa.

Kyselyssä selvitetään Asiointipisteissä tarjottavia palveluja, jotta saadaan riittävä tietopohja palveluiden saatavuuden turvaamiseksi koko maassa. Asiakaskyselyllä halutaan varmistaa myös yhteispalvelun ja Asiointipisteiden kehittäminen jatkossakin asiakkaan näkökulma huomioiden.

Toivomme, että asiakkaat vastaisivat kyselyyn aktiivisesti, sillä kyselyn kautta voi vaikuttaa Asiointipisteiden kehittämiseen ja palveluiden saatavuuteen.

Korona-ajan ohjeistukset on huomioitu: tarjolla on käsidesiä, tabletti desinfioidaan säännöllisesti ja paperilomakkeelle vastanneet saavat kynän omakseen.

Palveluneuvoja Ulla Heinon pitkä työura päättyy

Palveluneuvoja Ulla Heinon pitkä työura päättyy. Ulla on ollut kunnan palveluksessa yli 35 vuotta ja palveluneuvojana yhteispalvelun perustamisesta, vuodesta 2010, alkaen.

Sydämelliset kiitokset kaikille asiakkaille näistä vuosista, 
juuri Teidän ansiostanne olen nauttinut työstäni näin paljon. 
On ollut ilo palvella Teitä.
Hyvää kesää kaikille.
-Ulla Heino-

Lue lisää Sulkava-lehden kesänumerosta; Sulkava-lehti/kesänumero 2020 >>
Sulkava-lehden artikkeli 10 v. sitten; Sulkava-lehti/artikkeli 2010

Koronavirustiedote

* Käyntiasiointia on rajattu vain välttämättömien, kiireellisten asioiden hoitamiseen
* Mikäli mahdollista ota ensisijaisesti yhteyttä puhelimitse 044 417 5337 tai sähköpostilla yhteispalvelu@sulkava.fi
* Palvelupisteessä asioidessa noudata käsihygieniaohjeita (käsidesin käyttö saapuessa/lähtiessä, asiakaspäätteellä, palvelutiskillä jne), asioi terveenä: älä tule paikalle, mikäli sinulla on flunssan oireita tai olet koronaviruksen altistusketjussa, vältä lähikontaktia henkilökuntaan sekä muihin asiakkaisiin  (turvaväli n. 2 metriä).
* Aulassa on 1 asiakaspääte käyttövalmiina niitä kuntalaisia varten, joilla ei ole kotonaan tietokonetta ja he tarvitsevat sitä välttämättömien asioiden hoitamiseen
* Verkkoasioinnin neuvontaa asiakaspäätteellä rajaamme vain kiireellisiin viranomaisasioihin
* Hakemuksia ja muita asiakirjoja voi jättää turvallisesti myös Sulkavan kunnan lukolliseen postilaatikkoon, joka sijaitsee viraston taka-oven vieressä, otamme tarvittaessa yhteyttä puhelimitse, mikäli  postilaatikkoon jätettyihin asiakirjoihin tarvitaan lisäselvityksiä.
* Lähetämme tarvittaessa hakemuksia kotiin ja neuvomme puhelimitse niiden täyttämisessä.
* Palvelupisteen puhdistamista on tehostettu entisestään, jotta asiointi olisi mahdollisimman turvallista
* Välttämättömässä asioinnissa  Asiointipiste palvelee normaalien aukioloaikojen mukaan ma-pe klo 9-11 ja 12-15

Maistraatti muuttui 1.1.2020 Digi- ja väestötietovirastoksi

Väestörekisterikeskus, maistraatit ja Itä-Suomen aluehallintovirastossa toimiva Maistraattien ohjaus- ja kehittämisyksikkö yhdistyivät 1.1.2020 Digi- ja väestötietovirastoksi. Uusi verkko-osoite on www.dvv.fi. Asiointiin käytettävät sähköpostiosoitteet korvautuvat uusilla, ja ne löytyvät www.dvv.fi -sivuilta. Lomakkeet löytyvät jatkossa www.dvv.fi/lomakkeet. Uusi vaihteen numero on 0295 536 000. Palvelupaikat säilyvät ennallaan.
Digi- ja väestötietoviraston tehtävänä on edistää yhteiskunnan digitalisaatiota, turvata tietojen saatavuutta ja tarjota palveluja asiakkaiden elämäntapahtumiin.
Digi- ja väestötietoviraston tehtävä on osaltaan näyttää suuntaa, uudistaa yhteiskuntaa ja tukea kansalaisten asiointia julkisen hallinnon kanssa, tavoitteena tehdä Suomesta entistä sujuvammin toimiva yhteiskunta.