Suoraan sisältöön

Tiedote 21.6.2023: Eloisan ravitsemusterapeutit tarjoavat jatkossa myös etävastaanottoja ja ryhmäohjausta

Kategoria: Ajankohtaista

Etelä-Savon hyvinvointialue Eloisan ravitsemusterapian palvelutarjonta laajenee. Eloisassa on otettu käyttöön ravitsemusterapian etävastaanotot aiempien fyysisten vastaanottojen rinnalle. Etävastaanotto on tällä hetkellä käytössä asiakkaan yksilöohjauksessa sekä keväällä aloitetuissa ryhmäohjauksissa.

Etävastaanottojen tavoitteena on nopeuttaa ja helpottaa ravitsemusterapeutin vastaanotolle pääsyä. Eloisan ravitsemusterapeutit Noora Järvinen ja Seija Kohvakka ovat aloittaneet myös ryhmäohjaukset, joissa ravitsemusterapiapalvelujen rinnalla on saatavilla vertaistukea.

-Toivomme, että ihmiset uskaltavat rohkeasti kokeilla etävastaanottoja, joita on nyt hyvin saatavilla. Ryhmäohjauksia järjestämme tämän vuoden puolella ainakin kaksi kertaa, kertoo ravitsemusterapeutti Noora Järvinen.

Etävastaanottoja on saatavilla tällä hetkellä Mikkelin, Hirvensalmen, Kangasniemen, Puumalan, Pertunmaan ja Mäntyharjun alueiden asukkaille. Etävastaanottoja on tarkoitus laajentaa koko hyvinvointialueelle. Fyysisille vastaanotoille sen sijaan pääsee edelleen koko hyvinvointialueen laajuisesti.

Ravitsemusterapian soittoajan voit varata puhelimitse tai sähköisten asiointikanavien kautta. Soittoajalla arvioidaan hoidon tarve ja tehdään hoitosuunnitelma. Lisätietoja: https://etelasavonha.fi/palvelut/terveyspalvelut/kuntoutuspalvelut/ravitsemusterapian-palvelut/

Ryhmäohjaukset ärtyvän suolen oireyhtymästä kärsiville sekä raskausdiabeteksen sairastaneille

-Syyskuussa on alkamassa ryhmät ärtyvän suolen oireyhtymästä kärsiville ja raskausdiabeteksen sairastaneille. Ryhmäohjausten tapaamiset järjestetään etänä, ja niihin voit osallistua mistä päin hyvinvointialuetta tahansa, kertoo ravitsemusterapeutti Noora Järvinen.

Ryhmäohjaukseen voi ilmoittautua suoraan ravitsemusterapeutti Noora Järvisellenoora.jarvinen@etelasavonha.fi

Ravitsemusterapiapalveluja kehitetään osana Tulevaisuuden sosiaali- ja terveyskeskushanketta.
Lisätietoja: https://etelasavonha.fi/eloisa/tutkimus-ja-kehittamistyo/hankkeet/tulevaisuuden-sosiaali-ja-terveyskeskus/